Welkom op de veelgestelde vragen pagina van MyFoodBox. Op deze pagina staan veel vragen met antwoorden. Heb je toch niet jouw vraag ertussen zien staan of wil je graag meer informatie. Stuur dan een email naar contact@myfoodbox.nl of vul het contactformulier in.

Betalingen

Hoe kan ik betalen?

Bestel je een fruitbox dan betaal je de eerste keer met Ideal. Daarna wordt er afhankelijk van het abonnementstype elke of om de week afgeschreven via een SEPA incasso.

Wat is een SEPA Incasso en wanneer vind deze plaats?

Een SEPA incasso is een Europees systeem waarmee wij automatisch kunnen afschrijven. Afhankelijk van gekozen abonnement vindt deze één of twee weken na het bestellen van een box plaats.

Wie is de stichting mollie en waarom zie ik dit tijdens het afrekenen?

De stiching mollie is onze betalingsprovider, deze toont het betaalscherm om af te rekenen met Ideal. Mollie zal ook op je afschriften komen te staan.

Waarom moet ik een account aanmaken voor de boxen?

Onze boxen maken deel uit van een flexibel lidmaatschap. Dit is makkelijk voor jou, omdat alles dan automatisch verloopt! Daarnaast kun je wekelijks je lidmaatschap wijzigen, pauzeren of stopzetten, zelfs al na afname van één box.

Tijdens het betalen of registeren is iets fout gegaan. Wat moet ik nu doen?

Neem dan even contact op via het contactformulier, livechat rechts onderin of stuur een mail naar contact@myfoodbox.nl

Wanneer gaat mijn lidmaatschap in?

Direct als je bestelling is afgerond. Vrijdag voor 12:00 besteld? Dan heb je een dag later de eerste box al in huis!

Lidmaatschap

Wat houdt een lidmaatschap in?

Afhankelijk van het gekozen abonnement betekent dit dat jij wekelijks of om de week een box ontvangt. Je kan het lidmaatschap zelf pauzeren, opzeggen of weer activeren!

Kan ik altijd het lidmaatschap pauzeren of opzeggen?

Ja, na betaling van je eerste box, kan je het lidmaatschap via je account pauzeren of opzeggen.

Hoe kan ik het lidmaatschap pauzeren of opzeggen?

Ga naar jouw account, lidmaatschap en dan klik je op bekijken. Daar kan je het lidmaatschap pauzeren of opzeggen.

Hoe kan ik het lidmaatschap weer activeren?

Ga naar jouw account, lidmaatschap en dan klik je op bekijken. Daar kan je het lidmaatschap activeren.

Heb ik ook bij andere producten een lidmaatschap?

Nee, alleen bij onze boxen heb je een lidmaatschap. Bij onze andere producten niet.

Bezorging

Wanneer bezorgt MyFoodBox?

Momenteel alleen op zaterdag. Wij zijn bezig om binnen enkele maanden meerdere bezorgdagen aan te gaan bieden.

Kan ik de bezorgdatum en tijdstip veranderen?

Nee, momenteel kan dit nog niet. Wij verwachten binnen enkele maanden dit wel aan te gaan bieden.

Waar bezorgt MyFoodBox?

Momenteel bezorgen wij alleen in Leiden, Leiderdorp, Voorschoten, Oegstgeest, Rijnsburg, Katwijk, Zoeterwoude, Koudekerk, Hazerswoude en Alphen aan de Rijn.

Wat als ik niet thuis ben?

Als je je account aanmaakt kun je hier een voorkeur voor geven. Bijvoorbeeld door het af te laten leveren bij je buren!

Fruitbox

Wat kost een fruitbox?

De fruitbox kost €12,- voor een normale box die geschikt is voor 1 à 3 personen. De grote fruitbox kost €17,- en is geschikt voor 3 à 5 personen.

Wat is de kwaliteit van het fruit?

Ons doel is het fruit zo vers mogelijk te leveren. In de praktijk betekent dit dat wij het product zo snel mogelijk bij onze leveranciers halen, deze controleren en dan dezelfde dag versturen.

Wat zit er in de fruitbox?

Dat verschilt per week. Dit heeft vooral te maken met het aanbod van onze leveranciers. Je kan natuurlijk wel verwachten dat er appels, peren en bananen in zitten!

Waarom een minimaal aantal stuks fruit?

Omdat wij afhankelijk zijn van het seizoen kan het zijn dat wij een fruitsoort in de box doen die in verhoudingswijs meer kost. Een voorbeeld hiervan is een meloen. Zo kan het zijn dat er maar 20 stuks fruit in de box zit, maar deze een stuk groter is.

Wat als er toch iets mis is met een stuk fruit?

Wij checken al het fruit en doen ons uiterste best om alleen het lekkerste fruit in onze boxen te stoppen. Toch iets mis? Stuur ons even een foto en wat er aan de hand is, dan vinden we altijd een oplossing!

Kan ik zelf de inhoud kiezen?

Nee, wel kunnen wij in bepaalde maten rekening houden met voorkeuren of allergieën. Dit kan je aangeven tijdens het bestellen of later in je account.

Wat als ik een bepaalde fruitsoort niet lust?

Tijdens het afrekenen kan je dit aangeven. Of in je account. Wij houden hier dan in bepaalde maten rekening mee. Dan vervangen wij deze fruitsoort voor iets anders.

Pers citrus box

Wat kost een Pers citrus box?

De Pers citrus box kost €12,- voor een normale box die geschikt is voor 1 à 3 personen. De grote Pers citrus box kost €17,- en is geschikt voor 3 à 5 personen.

Wat is de kwaliteit van de sinaasappels en citrusvruchten?

Ons doel is het fruit zo vers mogelijk te leveren. In de praktijk betekent dit dat wij het product zo snel mogelijk bij onze leveranciers halen, deze controleren en dan dezelfde dag versturen.

Wat zit er in de Pers citrus box?

De helft van de box bestaat uit perssinaasappels. De andere helft verschilt per levering. Dit kunnen bijvoorbeeld citroenen, mineola’s, grapefruits, mandarijnen of limoenen zijn.

Wat als er toch iets mis is met een stuk fruit?

Wij checken al het fruit en doen ons uiterste best om alleen het lekkerste fruit in onze boxen te stoppen. Toch iets mis? Stuur ons even een foto en wat er aan de hand is, dan vinden we altijd een oplossing!

Kan ik zelf de inhoud kiezen?

Nee, wel kunnen wij in bepaalde maten rekening houden met voorkeuren of allergieën. Dit kan je aangeven tijdens het bestellen of later in je account.

Fruitpunten

Hoeveel zijn 10 fruitpunten waard?

10 fruitpunten zijn €1 waard.

Hoe verdien ik fruitpunten?

Bij elke fruit of sapbox krijg je 10 punten.

Wat kan ik met fruitpunten?

Met fruitpunten krijg je korting of producten gratis. De producten staan hier.

Waar kan ik de punten toepassen?

Dit kan op de winkelmand pagina. Je moet wel ingelogd zijn.

Waar zie ik mijn punten?

Op de producten of winkelmand pagina.

Myfoodbox uitproberen?

Een box is zo besteld en opzeggen is altijd mogelijk